Rychlovlak Pendolino se srazil u Studénky s nákladním autem. Jeho řidič nechal stát nákladní vůz na přejezdu a opustil jej.
Podle záchranné služby jsou potvrzeni dva mrtví, oba byli cestující vlaku.
Jiným spojem Pendolino jela i vláda do Ostravy, kvůli nehodě vystoupila dříve.
Zdroj: http://domaci.ihned.cz/c1-64362760-u-studenky-se-srazilo-pendolino-s-nakladnim-autem-dva-lide-zemreli-dalsi-jsou-zraneni
Nehoda zablokovala dálnici D1
Na 115. kilometru dálnice D1 se v úterý ráno stala nehoda dvou nákladních vozů. Havárie zhruba na hodinu zcela zablokovala směr na Prahu. Při nehodě se zranil řidič kamiónu, pro kterého musel přiletět vrtulník.
Zdroj: http://www.novinky.cz/krimi/375507-nehoda-zcela-zablokovala-dalnici-d1-vytvorila-se-desetikilometrova-kolona.html
Na dálnici D1 se převrátil kamión, tvoří se dlouhé kolony
Nehoda nákladního automobilu na 77. kilometru D1 komplikuje od středečních 14 hodin dopravu ve směru na Prahu. Dva jízdní pruhy jsou uzavřeny, vytvořila se pětikilometrová kolona.
Zdroj: www.novinky.cz
Na D1 se budou bourat další mosty, dálnice bude znovu uzavřená!
Když se něco podaří, tak je dobré to zopakovat. A tak se řidiči musí připravit, že se letos ještě aspoň dvakrát zavře dálnice D1. Premiérové zastavení provozu kvůli bourání mostu nezpůsobilo o víkendu žádné větší problémy a tak nás čeká další.
A to mezi 152. a 163. kilometrem D1, tedy v úseku Lhotka – Velká Bíteš. Kdy přesně se tam doprava zastaví, zatím však není jasné.
„V tuto chvíli máme projednané uzavírkové komise. Zatím to rozhodnutí vydané nebylo, nicméně budeme mosty snášet pravděpodobně stejným způsobem – jednu noc ze soboty na neděli,“ přibližuje ředitel odboru pozemních komunikací ministerstva dopravy Milan Dont.
Podle Milana Donta se původně uvažovalo o nočním zavření dálnice ještě v červnu, jenže podle aktuálních informací potřebuje stavební firma na přípravu více času, takže neprůjezdná D1 nás čeká zřejmě až na začátku prázdnin. Problém je totiž v tom, že ve zmíněném devítikilometrovém úseku před Velkou Bíteší je během jediné noci potřeba strhnout mosty tři.
„Samozřejmě to nebude dělat pouze jedna pracovní skupina. Na všech mostech se bude dělat současně, aby se to dalo stihnout, protože 12 hodin je pro snesení mostu čas adekvátní, ale nejde to zvládnout v jedné partě,“ popisuje Milan Dont.
Samotné bourání mostu je technologicky velice náročné, ale díky úplnému zavření dálnice je možné využít volného prostoru pod ním a nechat jej prostě spadnout na zem. Nejprve ale speciální hydraulické nůžky střídavě odstřihují levou a pravou část mostu. U nadjezdu na 107. kilometru to trvalo skoro pět hodin.
„Asi v jednu hodinu v noci došlo k sesutí mostu tím, že se prolomil do středu a spadl na připravené lože. Most se bude stříhat na menší a menší části, které budou odvezeny na skládku,“ popisuje stavbyvedoucí firmy Colas František Buršík.
Ještě dnes se budou z dálnice odvážet poslední zbytku mostní konstrukce a večer by se měla doprava i ve směru na Brno opět vrátit do dvou pruhů. A všichni si tak mohou oddechnout, experiment se zavřenou dálnicí se vydařil, i když to nebylo bez problémů.
„Došlo k drobnému zpoždění, což přikládáme tomu, že zkušenosti s takovouto situací u nás zatím nebyly a vyskytly se nějaké drobnosti, které je potřeba pro příště pohlídat. Myslím, že to ukázalo cestu, že tímto způsobem můžeme snášet i ostatní mosty. Noční dvanáctihodinová uzavírka je k tomu vhodnější než třítýdenní omezení provozu na jeden jízdní pruh minimálně v jednom směru.“
Kdy přesně bude dálnice D1 kvůli rozebírání dalších mostů uzavřena, tak to se samozřejmě včas dozvíte z našeho vysílání.
Zdroj
http://www.rozhlas.cz/motozurnal/automoto/_zprava/na-d1-se-budou-bourat-dalsi-mosty-dalnice-bude-znovu-uzavrena--1223495
